Opona Continental ContiPremiumContact 5 została tak zaprojektowana, aby najlepiej dostosowywała się do stylu jazdy i dzięki temu zapewniała jeszcze lepszą przyczepność. Opony są odpowiedzią na rosnące osiągi samochodów miejskich, celem było zaspokojenie potrzeb ich właścicieli poprzez połączenie technologii sprawdzonych zarówno w sportowych modelach opon Continental, jak również rozwiązań ekologicznych.
Wyposażono ją w asymetryczny, dwuczęściowy wzór bieżnika. Podobnie jak w poprzedniej generacji opon zastosowano trójwymiarowe krawędzie. Firma Continental opracowała technologię, która ułatwia zachowanie przyczepności zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Skróceniu uległa droga hamowania przez co poprawiło się bezpieczeństwo.
Stosowanie coraz to nowszych i doskonalszych technologii umożliwiło wyraźne zwiększenie komfortu jazdy oraz zmniejszenie oporów toczenia.
Model Continental ContiPremiumContact 5 to kwintesencja najnowszej technologii i najwyższej jakości wśród opon letnich. Zaprojektowana z myślą o kierowcach samochodów osobowych oraz 4x4, ta opona klasy premium łączy w sobie doskonałe właściwości jezdne na suchej i mokrej nawierzchni. Jej innowacyjna konstrukcja zapewnia maksymalną przyczepność, co czyni ją jednym z najbezpieczniejszych produktów dostępnych na rynku.
ContiPremiumContact 5 zaskakuje wszechstronnością, oferując wyjątkową stabilność i komfort w każdej sytuacji na drodze. Idealnie nadaje się do zastosowań profesjonalnych, gwarantując pełne bezpieczeństwo i kontrolę — niezależnie od warunków. Kierowcy ceniący sobie płynność jazdy docenią precyzyjne prowadzenie i znakomite parametry trakcyjne, które sprawiają, że każda podróż staje się przyjemnością.
Decydując się na Continental ContiPremiumContact 5, inwestujesz w produkt, który zapewni Ci spokój i pewność na każdej drodze. Specjalnie opracowana mieszanka gumowa gwarantuje długą żywotność opony oraz ekonomiczne zużycie paliwa. Jeżeli poszukujesz opony, która łączy w sobie zaawansowane technologie z codziennymi potrzebami użytkowników — ten model jest właśnie dla Ciebie.
Hałas zewnętrzny
Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon
Klasa A
3dB poniżej limitu europejskiego
Klasa B
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Klasa C
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Uwaga
Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.
Przyczepność na lodzie
Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.
Przyczepność na śniegu
Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.
Efektywność paliwowa
Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).
Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.
1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.
Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A
1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.
Uwaga:
Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)
Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.
2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni
Odległość hamowania
Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)
Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740
Uwaga:
Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.
Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 2020/740 (PDF).