Ta strona używa COOKIES. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie COOKIES zgodnie z preferencjami przeglądarki.
Więcej informacji w polityce COOKIES.

Klasa Budżet

Dębica

PRESTO HP 2

205/60R16 92H
CENA ZA SZTUKĘ

327.00

Dostawa
w 24h w Serwisie
Możliwość montażu
w serwisie Novax
Transport
Gratis
Typ
Opony samochodowe letnie
Rozmiar
205/60R16
Bieżnik
PRESTO HP 2
Sezon
letnie
Indeks Prędkości
H do 210 km/h
Indeks nośności
92 do 630 kg na oponę
Rok produkcji
DOT2024
Kod towaru
542399
Nowa etykieta UE
C B B
EPREL
Gwarancja
Czas dostawy
24h w Serwisie

Opona Presto HP2 to Twój najlepszy wybór jeżeli szukasz letnich opon od sprawdzonego producenta. Najnowsza propozycja marki Dębica na sezon letni, następca popularnego i docenianego przez kierowców modelu Presto HP. Ogumienie zostało zaprojektowane z myślą o ulepszonych osiągach, zarówno dla samochodów miejskich jak i kompaktowych. Ten letni model gwarantuje Ci doskonałe prowadzenie na mokrej nawierzchni, większą odporność na zużycie i jeszcze lepszą kontrolę. W nowej oponie Presto HP2 zastosowano asymetryczną rzeźbę bieżnika dla zoptymalizowania wydajności i zapewnienia jeszcze lepszych właściwości jezdnych Twojego pojazdu.

Poznaj główne zalety opony Presto HP2:

  • Zwiększona liczba rowków i krawędzi tnących ułatwia odprowadzanie wody i przyczepność na mokrych drogach, co zapewnia lepsze prowadzenie i większą skuteczność hamowania na mokrych drogach.
  • Zoptymalizowany wzór bieżnika i konstrukcja opony pozwala na lepsze rozprowadzenie ciśnienia w oponie, co za sprawą zwiększonej trwałości i mniejszych oporów toczenia przekłada się na zmniejszenie kosztów eksploatacji opony.
  • Dzięki charakterystycznemu kształtowi rowków, który kontroluje dopływ powietrza do powierzchni styku opony z podłożem, opona Presto HP zapewnia spokojną i komfortową jazdę.

Hałas zewnętrzny

Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon


Klasa A

3dB poniżej limitu europejskiego


Klasa B

Zgodny ze starymi europejskimi limitami


Klasa C

Zgodny ze starymi europejskimi limitami

Uwaga

Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.


Przyczepność na lodzie

Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.


Przyczepność na śniegu

Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.

Efektywność paliwowa

Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).

Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.

1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.

Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A

1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.

Uwaga:

Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.


Przyczepność na mokrej nawierzchni

Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)

Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.

2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni

Odległość hamowania

Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)

Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740

Uwaga:

Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.