Poszukujesz opon klasy premium, które dostarczą Ci niesamowitych wrażeń podczas każdej podróży? Model Dunlop SPORT MAXX TT to propozycja dla prawdziwych pasjonatów wysokich osiągów. Dzięki zastosowaniu najnowszej technologii, opony te oferują najwyższą jakość i bezpieczeństwo, co czyni je idealnym wyborem zarówno dla codziennych kierowców, jak i profesjonalistów. Dunlop SPORT MAXX TT to letnia opona osobowa, która łączy w sobie doskonałą przyczepność z wytrzymałością, dostosowując się do zmiennych warunków drogowych.
Dzięki Dunlop SPORT MAXX TT, każda podróż staje się niezapomnianą przygodą. Innowacyjna konstrukcja bieżnika oraz zaawansowane mieszanki gumowe zapewniają rewelacyjną trakcję i precyzyjne prowadzenie, nawet przy dużych prędkościach. Te opony doskonale sprawdzają się na suchych i mokrych nawierzchniach, gwarantując pełną kontrolę i optymalne zachowanie auta. Komfort i cicha jazda to dodatkowe atuty, które sprawiają, że każda chwila spędzona za kierownicą staje się prawdziwą przyjemnością.
Najwyższe standardy jakości i bezpieczeństwa to cechy, które wyróżniają opony Dunlop SPORT MAXX TT na tle innych modeli. Profesjonalne testy i liczne rekomendacje kierowców potwierdzają ich niezawodność i wytrzymałość. Dzięki nim możesz czuć się pewnie na drodze, ciesząc się niesamowitą dynamiką i stabilnością jazdy. Nie czekaj, sięgnij po Dunlop SPORT MAXX TT, by doświadczyć perfekcji w każdym calu!
Hałas zewnętrzny
Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon
Klasa A
3dB poniżej limitu europejskiego
Klasa B
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Klasa C
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Uwaga
Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.
Przyczepność na lodzie
Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.
Przyczepność na śniegu
Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.
Efektywność paliwowa
Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).
Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.
1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.
Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A
1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.
Uwaga:
Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)
Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.
2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni
Odległość hamowania
Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)
Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740
Uwaga:
Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.
Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 2020/740 (PDF).