W świecie opon klasy średniej, gdzie innowacyjne rozwiązania spotykają się z przystępnością, model Falken Ziex ZE320 wyróżnia się jako bezkonkurencyjny wybór. Zaprojektowany z myślą o nowoczesnym kierowcy, oferuje nie tylko stylowy wygląd, ale przede wszystkim zaawansowaną technologię, która gwarantuje trwałość oraz najwyższy poziom przyczepności, nawet w najbardziej wymagających warunkach. Pozwala to na pełne wykorzystanie potencjału Twojego pojazdu, jednocześnie zapewniając bezpieczeństwo podczas każdej podróży.
Falken Ziex ZE320 to synonim wysokiej jakości i niezawodności. Ta nowoczesna opona została stworzona, by sprostać wyzwaniom codziennej jazdy, oferując przy tym nadzwyczajny komfort i stabilność. Innowacyjne rozwiązania technologiczne zastosowane w tym modelu zapewniają doskonałe prowadzenie na mokrej i suchej nawierzchni. Dzięki temu kierowcy mogą cieszyć się spokojną i komfortową jazdą, nie martwiąc się o bezpieczeństwo. To opona, na której możesz polegać, niezależnie od pogody i stylu jazdy.
Dzięki wzmocnionej konstrukcji i unikalnej mieszance gumowej, Falken Ziex ZE320 gwarantuje nie tylko długotrwałą wytrzymałość, ale także wyjątkową efektywność paliwową. To doskonały wybór nie tylko dla tych, którzy cenią sobie oszczędność, ale także dla kierowców świadomych ekologicznie. Zaufaj doświadczeniu i jakości marki Falken, wybierając model Ziex ZE320 - oponę, która zapewnia optymalną wydajność na każdym kilometrze. Przygotuj się na nowy wymiar jazdy, gdzie komfort łączy się z bezpieczeństwem i technologiczną perfekcją.
Hałas zewnętrzny
Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon
Klasa A
3dB poniżej limitu europejskiego
Klasa B
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Klasa C
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Uwaga
Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.
Przyczepność na lodzie
Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.
Przyczepność na śniegu
Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.
Efektywność paliwowa
Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).
Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.
1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.
Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A
1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.
Uwaga:
Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)
Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.
2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni
Odległość hamowania
Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)
Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740
Uwaga:
Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.
Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 2020/740 (PDF).