Dzięki Goodride Z-107 każda podróż staje się komfortowa i bezpieczna. Ta letnia opona dedykowana do samochodów osobowych i 4x4 gwarantuje świetny stosunek ceny do jakości, pozostając jednocześnie produktem przystępnym cenowo. Użyte zaawansowane technologie zapewniają doskonałą przyczepność zarówno na suchych, jak i na mokrych nawierzchniach.
Model Goodride Z-107 znany jest z niskiej ceny, oferując przy tym najwyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu. Specjalnie zaprojektowany bieżnik sprawia, że opony te doskonale radzą sobie w różnych warunkach atmosferycznych, a ich trwałość i wytrzymałość są dodatkowym atutem, który docenią wymagający kierowcy.
Oferując doskonałe osiągi przy minimalnym zużyciu, Goodride Z-107 zyskuje uznanie wśród kierowców dzięki połączeniu innowacyjnych rozwiązań i dostępnej ceny. To idealny wybór dla tych, którzy szukają niezawodności i wydajności w atrakcyjnej cenie, nie rezygnując przy tym z bezpieczeństwa na drodze.
Asymetryczny model opony Goodride Z-107 został wprowadzony na rynek aby zaspokoić potrzeby wymagających kierowców poszukujących opon dobrze prowadzących na mokrej nawierzchni co potwierdza otrzymanie oznaczenia B na wszystkich rozmiarów. Do tego wysokie noty w efektywności paliwowej podnoszą profit, jaki osiąga się z jazdy na oponach Goodride Z-107.
Goodride jest obecny na polskim rynku już ponad 20 lat i cały czas zaspokoja potrzeby kierowców w zakresie bezpiecznej jazdy, trwałości oraz bezawaryjności. Prowadozne badania pozwoliły na wprowadzenie w roku 2020 nowego modelu, który podnosi jakość opon w zakresie zachowania się na mokrej nawierzchni oraz realnie wpływa na obniżenie oporów toczenia podczas jazdy.
Hałas zewnętrzny
Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon
Klasa A
3dB poniżej limitu europejskiego
Klasa B
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Klasa C
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Uwaga
Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.
Przyczepność na lodzie
Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.
Przyczepność na śniegu
Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.
Efektywność paliwowa
Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).
Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.
1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.
Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A
1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.
Uwaga:
Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)
Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.
2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni
Odległość hamowania
Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)
Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740
Uwaga:
Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.
Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 2020/740 (PDF).