Technologie zastosowane w Winterstar 4 zapewniają bezpieczeństwo podczas jazdy w warunkach zimowych. Zimą kierowcy muszą nie tylko poruszać się po drogach suchych i mokrych, ale także radzić sobie z nawierzchnią zaśnieżoną. Pomaga im w tym asymetryczna rzeźba bieżnika opony Winterstar 3.Opony Winterstar zostały wyprodukowane z mieszanki gumowej z dodatkiem krzemionki, która zapewnia zachowania właściwości opony również w obniżonej temparaturze a zatem zgodne z nawykami kierowcy przyspieszenie i hamowanie. Utrzymana przyczepności, doskonałą trakcja i pewność za kierownicą to podstawa bezpiecznej jazdy!
Osiągi |
Technologia |
Korzyści |
Osiągi na śniegu |
Duża liczba klocków bieżnika sprawia, że ich krawędzie pod optymalnym kątem ustawiają się wobec nawierzchni i zapewniają znakomitą przyczepność w warunkach zimowych |
Optymalna trakcja i prowadzenie na śniegu |
Osiągi na mokrej nawierzchni |
Szerokie wzdłużne rowki o dużej objętości efektywnie odprowadzają wodę i błoto pośniegowe spod opony |
Wysoki poziom bezpieczeństwa na mokrej drodze |
Osiągi na suchej nawierzchni |
Większe klocki w zewnętrznej części bieżnika z lamelami nacierającymi pod optymalnym kątem zapewniają większy obszar kontaktu opony z podłożem i lepsze przeniesienie sił napędu i hamowania na podłoże |
Duża stabilność na zakrętach |
Komfort |
Optymalne rozlokowanie zewnętrznych klocków barkowych pozwala na utrzymanie hałasu toczenia opony w optymalnym zakresie |
Niski poziom hałasu toczenia, wysoki komfort jazdy |
Już na etapie projektowym opony Winterstar uwzględniliśmy szereg czynników, takich jak skuteczność hamowania na suchej nawierzchni, hałas generowany przez opony na zewnątrz i wewnątrz pojazdu, optymalną trwałość i oszczędność paliwa. Wszystko, by opona zapewniała większy komfort i bezpieczeństwo oraz trwałe zadowolenie z zakupu.
Tak jak wszystkie opony z gamy Point S, opony Winterstar posiadają certyfikat europejskich etykiet. Sprawdź wartości osiągów Winterstar z europejskich etykiet w poniższej tabeli. Zmień opony na zimowe i znajdź właściwy rozmiar opon Winterstar 4!
Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa
Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania
Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).
Hałas zewnętrzny toczenia opon
Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.
Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 1222/2009 (PDF).
Hałas zewnętrzny
Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon
Klasa A
3dB poniżej limitu europejskiego
Klasa B
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Klasa C
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Uwaga
Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.
Przyczepność na lodzie
Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.
Przyczepność na śniegu
Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.
Efektywność paliwowa
Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).
Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.
1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.
Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A
1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.
Uwaga:
Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)
Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.
2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni
Odległość hamowania
Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)
Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740
Uwaga:
Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.
Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 2020/740 (PDF).